3 Jan 2012

Thank you my superwoman, mama ;)

Assalamualaikum semua. Apa habaq? Ceq harap semua sihat belaka na. Hihi. Ewah, ckp kedah pulak. Act, aku suka ckp loghat loghat org ni. Heee :) K k dah habis.

Now aku nak tanya, siapa yg guna BB angkat tangan! K, mmg aku nampak :) Korg mesti ramai yg dah pakai BB kan, aku ni baru je dapat guna setelah lama takut nak mintak kat mama nak guna BB. Haha. Nak tau sebab apa? Cause aku tahu, nnti mesti mama aku akan ckp. 'Jangan nak mengada, nanti bukan belajar pun. Lagipun deena bukan nak dengar ckp mama' 100% aku cnfrim mama aku akan ckp macam tu kat aku. Hmm, aku tau laa dulu aku slalu buat masalah kan. Padahal benda dah lama jadi, dia still nak ingat aku still cam dulu. Hm tapi takpe, aku bersyukur apa yg aku dah ada. Dari dulu, aku takut nak mintak pape kat mama aku. Cause aku takut and aku fobia. Taktau asal. Apa yg mak aku bagi, aku ambik je laa. 

And korg nak tau, baru ni hp aku yg sony tu rosak. Skrin dah tak nampak apa dah. Haha. Aku saje ckp kat mama hp aku rosak. Then tiba2 mama ckp, 'Takpelah, nnti beli baru' Mula-mula kau ingat,apa yg mak aku ckp tu harapan je bagi aku kan. Then aku pakai ej laa hp ayah aku yg biasa tu kejap kan. Then ayah aku nampak, dia beriye marah aku. Padahal aku pinjam kejap je. Dia punya fon ada tiga. Aku nk pinjam satu pun tak bagi. Dia ckp kat ma aku 'She dont deseve to use handphone now' Omg! Dlm hati aku dah mcm tuuttt. Apahal doh? Padahal aku dah habis sekolah au. Then mama ckp 'Takpelah, dia dah habis sekolah' Time tu dlm hati aku baru lah senang sikit kan. Thank you mama cause back up na. Hihi :') Then mama ckp, 'Bagi je lah hp tu kat papa. Kedekut sgt. Nanti mama belikan BB baru' Aku pun yeaayyy! lah kan. Tapi dlm hati je. Hihi. Then tadi baru lah dpt guna BB, tapi bukan yg baru. Mama aku bagi yg mama aku punya. Cause skg dia dah guna yg torch punya. 


Macam ni lah rupa BBnya. Cewah, mcm korg tak pernah tengok pulak kan. Hahaha. Peace :p


Alhamdulillah. Aku bersyukur sgt. Bayangkan lah, bape hari aku tak contact dgn my boboi. Now, dah dapat. Lega sikit hati dpt cntact dia. Kesian dia, dia sampai pk aku pegi mana lah kan cause tak cntact dia. Sorrryyyy dear :/ Hmm and the moral of the story here. Sabar itu separuh daripada iman. Ewah, ye ye je kan aku. Hihi. Yela, maksud aku, korg jgn laa rasa terhindar sgt if parents korg tak bagi pape kat korg. Act, dorg nak bagi, just dorg tknk bagi muka kat korg. Now, aku dah habis sekolah. Mcm mcm mama aku bagi aku. Aku bersyukur sgt sgt. Ya Allah, terima kasih :') 

No comments:

Post a Comment