14 Jan 2012

About trust


Bismillahirrahmanirrahim. Assalammualaikum,

Harini, aku nk ckp pasal 'TRUST' or 'PERCAYA'. Benda ni lah yg boleh buat certain people rasa happy and sebaliknya boleh buat org sedih juga. So, for my situation now, i've broke someone's trust just because of one of my wrongdoing. The person is the one who's really important in my life and she is MY MOM :'(

Okay, semua org ada nilai kepercayaan dlm diri korg sendiri, betul tak? K, korg penah tak rasa cam dah fade up untuk pecaya ssorg tu sbb ssorg tu dah buat slh banyak kali kat korg. Pernah tak? K, mesti pernah kan. So, apa yg berlaku pada aku skg ni, aku dah hilangkan rasa kepercayaan mama aku terhadap aku sbb aku dah buat satu kesilapan yg boleh buat mama aku rasa terus tak pecaya kat aku. Hmm, k aku tahu tu mmg slh aku. Aku mmg terlalu ikutkan hati. Aku menyesal and aku betul2 menyesal. Act, aku tak sangka sgt benda tu boleh merubahkan balik keadaan yg skg aku rasa sgt sgt ok, bertukar kepada keadaan yg sgt sgt tak ok. Aku tak sangka sgt sgt :'( Mungkin ni atas sbb dosa-dosa yg aku dah lakukan dulu, and Allah nak balas balik pada aku kan. Aku rasa sedih sgt bila, mama aku sentuh balik kesalahan aku yg dulu, time dia marah. Aku rasa mcm benda tu still tak boleh hilang dlm pkrn mama aku. Aku tahu, aku slh dulu, but no need to repeat again to my ear. Its really hurt me :'( I know, this thing happened pun sbb Allah yg benarkan benda ni nak jadi. Dia nk buka mata hati aku balik, yg nikmat yg dia beri selama ni, aku tak bersyukur dgn sepenuhnya. Hmm, aku dpt rasa sgt sgt, dugaan ni ada hikmah sebaliknya. Aku harap satu hari nanti Allah dpt bukakan balik pintu hati keluarga aku untuk terima aku balik dengan seadanya walaupun aku tahu dah berulang kali aku ulang kesalahan yg sama.  

YA ALLAH! AKU RASA MALU SANGGAATTT! :'(

Aku dah berjanji dgn diri aku, aku teringin sgt nak berubah. But kenapa aku still gagal? Dari dulu lagi dah, but semua org tak nampak perubahan tu and sampai one day aku balik balik pada perangai aku yg lama. Aku perlukan org yg selalu tegur aku if aku buat slh dgn cara yg betul and aku boleh terima teguran tu. Hmm tapi, takde :( Aku rasa lepas ni, aku kena banyakkan solat hajat, solat taubat, supaya aku dilindungi Allah selalu. AKU NAK SANGAT SANGAT BERUBAH! PLEASE TRUST ME! Aku tak berani untuk janji yg aku tidak akan melakukan kesilapan. Cause hati manusia, bila bila masa je Allah boleh ubah, dengan sekelip mata je. Percayalah. Aku just kena usaha lagi keras lagi supaya aku tak ulang kesilapan yg sama. Aku lemah sgt untuk lawan nafsu dunia ni. Aku taktau kenapa. Mungkin tu satu kelemahan aku, and aku janji aku akan berusaha bersungguh-sungguh untuk ubah semua tu. Btw, aku terima dugaan ni dgn seadanya. Aku berserah saja padaNya sbb aku tahu hidup aku ni milik dia, bukan milik aku. Aku harap korg dpt ambil pengajaran dari apa yg aku lalui skg ni. Ianya sakit sgt. So, aku harap korg pun jgn lah lakukan kslahan yg sama supaya kepercayaan ssorg tu thdp korg semua tak hilang.

 Akhir kata, setiap manusia takkan pernah dpt lari daripada melakukan dosa. Ya Allah, ampunkanlah dosa hamba-hambaMu ini. Kami hanya mampu berdoa dan minta pertolongan dariMu yg Maha Pengasih lagi Maha Pengampun. Assalamualaikum semua :'(




No comments:

Post a Comment