26 Dec 2011

A love from my real dad :')

Hello all beautiful people out there! Im glad for those who are reading this now.  Thank you :-* 

Korg nak tau tak. Dia ni lah superhero saya. Hensem tak hensem tak? :P

Act, gamba atas tu gamba ayah kandung aku time muda-muda. Hihi. Korg nak tau tak, aku rindu dia sgt sgt sgt sgt :'( Even aku jrg dpt kasih syg dari dia, aku still syg dia and slalu ingat dia everytime aku solat, aku sedih, aku happy. Since umur aku baru 3tahun lagi ayah aku dah tak bersama aku,abg aku, and mama. Ramai yg tanya aku, tak sedih ke? Aku taktau nk ckp mcm mana. Sedih mmg sedih, entah laa. Cause aku dari kecik dah biasa dgn situasi mcm ni kot :') Tapi takpe, aku tau benda ni jadi semua ada hikmahnya. Even aku dah tak duduk dgn ayah aku, but aku still pegi jumpa dia, aku tanya khabar dia. If aku tengah sedih, aku akan mngadu kat dia. Dia slalu bagi smgt kat aku cause kdg2 aku ada mslh sikit dgn mama. Hm, aku tringin nak duduk dgn dia, but bila aku pikir balik, aku tknk tambah beban lagi dlm hidup dia cause, act hidup dia skg takde lah senang mana. Tiap2 hari dia cari duit untuk diri dia je pun susah cause customer tak slalu ada stiap masa. Ayah aku pngurus chalet kat janda baik, pahang. Chalet tu dari aku kecik lagi dah ada, so atuk aku dah wasiatkan untuk ayah aku uruskan chalet tu. Chale tu, chalet biasa2 je, takde lah grand mana. If ada camping ke, family day ke, nak jungle trekking ke, memancing ke, pegi la kat chalet ayah aku Latto Charok, Janda Baik, Bentong,  Pahang :) 

Aku tringin sgt nak tlg majukan chalet dia tu. InsyaAllah, bila aku dah berjaya nnti, aku akan pastikan hidup dia tak susah mcm skg. Aku tak kisah even since aku kecik untill now dia jrg bagi duit blanja untuk aku. Aku faham, hidup dia pun takde laa senang mana. Aku beruntung sebab ada mama. Dia yg tanggung aku dari mula diorg cerai, sampai skg. Aku bersyukur sgt. Aku sayang diorg sgt sgt even kdg2 aku slalu buat mslh dgn mama, but aku ttp syg mama and ayah. Aku bersyukur kepadaNya kerana mngurniakan aku kedua ibu bapa yg cukup sempurna bagi aku. Aku tahu, ada hikmah semua ni jadi. Skg, aku, abg and mama hidup lebih baik dari dulu. And now pun aku dah ada ayah tiri and adik-adik baru yg comel2. Kami happy wlaupun kdg2 ada ujian2 yg dtg dlm hidup kami. Tapi aku bersyukur dan aku yakin, setiap ujian yg diturunkan olehNya setiap  adalah bentuk kasih sygNya terhadap hamba-hambaNya <3 


No comments:

Post a Comment